Cele 7 obiceiuri numai bune pentru oricine! #ziua19

Cică viața unui om de succes este înconjurată de o serie de obiceiuri bune. Că îți poți ghici oarecum viitorul analizându-ți obiceiurile bune și rele pe care le ai în acest moment. Ce sunt obiceiurile? Activitățile zilnice pe care le tot facem; spălatul pe dinți, purtatul unor tipuri de haine, aranjatul părului, alergatul, cititul, mersul la lucru, menținerea unei minți calme, cumpărăturile impulsionate, procrastinarea și alte cele.

Fiecare activate repetată zi de zi, inevitabil devine un obicei. 

Așa lucrează mintea. E un organ tare leneș! Automatizează tot ce poate pentru a se bucura de soare și plajă. Iar acest lucru poate duce către bine sau rău. 

Și anume, astăzi am să-ți povestesc despre câteva obiceiuri pe care ți le recomand să le implementezi. Cum le implementezi? Le faci zilnic, până îți vor intra în sânge; până vei realiza că e ceva natural pentru tine.

Sunt mai multe teorii legate de perioada automatizării; de cât timp este nevoie pentru a înlocui un obicei cu altul. Unii zic 21, alții 30, 60 sau chiar și 90. Dar în experiența mea, eu zic că 30 de zile funcționează numai bine! 

Acum că știi ce înseamnă un obicei și cât durează să-ți instalezi unul nou în căpșor. Hai să-ți și recomand câteva bune. Ce zici de: 

  • Planificare? Nu de mult am terminat de citit o carte privind planificarea eficientă - 'Get things done' de David Allen - și ea spune că mintea nu a fost creată pentru a memora chestii temporare, nu e o memorie RAM ci un procesor. Allen zice (și Einstein de altfel) că este foarte important să ai un caiet sau o metodă de stocare fizică a gândurilor tale, a celor care te presează, fie că trebuie să plătești curentul, că trebuie să cumperi hârtie igienică sau să planifici viitoarea vancață. Trebuie să ai un loc unde să tot revi, să adaugi, să ștergi și să recalibrezi drumul pe care dorești să-l parcurgi în viață. Așa se formează un om de succes, planificând pas cu pas activitățile pe care dorește să le facă. Și acesta ar fi prima mea recomandare în ale obiceiurile foarte bune. Ca să știi ce ai de făcut astăzi, săptămâna aceasta, luna aceasta, peste 3, peste un an și peste 5. Toate să fie scrise frumos pe un dispozitiv palpabil, la care să tot revi, să-l vezi și să îndeplinești chichiță cu chichiță. Pe lângă asta, să-ți treci ideile ce-ți vin.

    Și pe ce-ți recomand să faci această extensie a minții? Fie pe hârtie, într-un caiet banal A5 cu pătrățele sau dictando, fie digital, utilizând un document Word, Google Keep, Trello și un calendar.
     
  • Să faci mișcare minim 30 de minute pe zi? N-are sens să intrăm în amănunte. Mișcarea este foarte importantă sănătății noastre atât corporale cât și mintale. Rezervă-ți cel puțin 30 de minute pe zi pentru a merge pe jos, pentru a alerga, a face fitness sau orice altceva ce-ți face plăcere și arde calorii. Vezi tu, un obicei se instalează cel mai bine dacă faci ceea ce faci din plăcere, nu din obligație. Cum e scobitul în nas și aruncatul hainelor în toată casa.

    Nu trebuie să faci nimic, știi asta, nu-i așa? Tu vrei să faci ceva pentru că te stimulează pozitiv, pentru că îți face plăcere. Iar întrebarea mea este: Tu știi ce-ți place? Gândește-te și crează-ți o viață în jurul activităților pe care dorești să le faci, nicidecum pentru că trebuie să le faci. 
     
  • Să mănânci sănătos? Vezi tu, inclusiv ceea ce mănânci devine un obicei. Dacă tânjești la dulciuri și fast food asta înseamnă că ai tot de astea ai mâncat și așa ți-ai obișnuit corpul. Acesta cere pentru că asta știe că-ți place. Aderează la idei ca - eliminarea sucurilor, renuțarea la tot ce e fast food, la renuțarea dulcelui în perioada zilelor de muncă, la mâncatul unui măr în fiecare zi, la consumul a două căni de ceai verde în fiecare zi. La chestii mici. Și încetul cu încetul să clădești un imperiu al mâncatului sănătos.

    Pentru că un corp sănătos are și o minte sănătoasă. Și ești ceea ce mănânci.  
     
  • Să faci journaling? Fii propriul tău psiholog. Scrie-ți gândurile în fiecare seară. Chestii gen - ce ai simțit în ziua curentă - cine ce te-a făcut să simți, ce ai reușit să îndeplinești, ce ți-a plăcut, ce nu ți-a plăcut și de ce. Te vor ajuta să te cunoști mai bine și să conștientizezi care sunt obiceiurile mai ales negative care te controlează. Scrie-ți experiențele zilnice timp de o săptămână și îți spun, vei vedea viața cu totul și cu totul altfel. Vei fi mult mai receptibil. Vei dori mai mult de la tine și implicit mai mult conținut nou în viață!
     
  • Să cauți simplitatea lucrurilor? Eliberează-te de gânduri și pune-ți mintea la contribuție. Orice lucru ce dorești să faci, găsește metode simple și eficiente. Viața-i prea scurtă pentru chestiile complicate. Nu uita, noi ne complicăm viețile. Întotdeauana există o cale mai simplă și mai ușoară în tot ceea ce ne propunem. Just do it! Începe cu cartea 'Clutter Free' scrisă de Leo Babauta.  
     
  • Să menții curățenia în spațiul de desfășurare? Acesta este un obicei de-a dreptul dumnezeiesc. Vezi tu, toate trag spre clarificarea minții, spre tăcerea gândurilor. Iar curățenia face ca totul să fie bine, să fie organizat, la locului său. Altfel lucrezi, altfel gândești când totul e acolo unde trebuie să fie. Când n-ai niciun gând, când e liniște deplină. Menține o ordine, o curățenie în jurul tău și numai de bine vei da.
     
  • Să citește minim 20 minute pe zi, în fiecare zi, până la sfârșitul vieții? Nu există zi în care să nu lași ceva nou în viața ta, fie o informație sau experiență. Nu lăsa o zi în care să te simți plictisit. Citește minim 20 de minute, fie că e vorba de articole sau cărți. Dar citește. Și citește chestii de calitate nu porcării de-ale divertismentului. Informația proastă e precum fast food-ul. Nu-ți îngrășa mintea de prostii căci vei fi rezumatul acestora. 

    Citește în ale dezvoltării personale, profesioanle, știință și spiritualitate. Învață cum să faci o nouă chestie; cum ar fi o nouă limbă sau o nouă abilitate. Cu acele 20 de minute zilnice de cultură vei deschide uși către o sumedenie de noi oportunități!