O altă provocare! #ziua15

Hai să vorbim un pic despre mișcare. Știu că e încă proaspăt ce urmează să-ți spun dar pe lângă provocarea asta de 30 zile de blogging am hotărât să fac și o provocare de 30 zile de activități sportive. Ce anume implică și provocarea asta de zi cu zi? Ei bine...

  • trezitul dis de dimineață (între 6 și 6:30)
  • o alergare de 5 kilometri 
  • utilizarea bicicletei în loc de orice altă metodă de transport
  • sală pentru tonifierea musculaturii.

Pe lângă cele 4 de mai sus, includ două sesiuni de BOSU ( un antrenament cardio organizat de Denisa Meszaros) și, în weekend-uri, o doză de înot. 

Cât despre mâncare? Reduc drastic consumul de zahăr și măresc admisia de legume, pui, pește, ovăz și fructe (mere și mai ales cele de sezon)  

De ce fac aceste lucru? Pentru disciplină, sănătate și cultivare de noi obiceiuri sănătoase.

Ce ai putea face tu? Depinde în ce stadiu al călătoriei tale te afli. Dacă nu practici niciun sport decât sfinții pași pe ici-colo, ai putea să renunți la mesele de după ora 18. Să-ți dresezi foamea mâncând la ore fixe. De exemplu: corpul meu știe că trebuie să mănânce la 7:30, 12:00 și 18:00.  După care ai putea să alergi de două-trei ori pe săptămână. Încet, așa cum poți și simți tu, fie în cartier, mal sau pe stadion. Desigur, ai putea să te abonezi la două antrenamente cardio pe săptămână. Astfel vei avea un antrenor pe care să tragi de mânecă și un grup de omuleți care să te motiveze. Iar de regulă un oraș are o grămadă de astfel de antrenamente. Caută Zumba, BOSU, Insane Workout și Kangoo Jumps, aici la noi în provincie. Sau scrie-mi pe facebook și te îndrum eu.  

Mai departe? Nu știu. Depinde de tine și de obiectivele tale. Unde vrei să ajungi și ce anume dorești de la corpul tău. Întreabă-te. 

Crede-mă, să-ți cunoști corpul și ale sale limite e un mare lucru. De ce să nu deți controlul? Mai ales al corpului tău.